Przeglądasz stronę, która nie jest aktualna
Treść poniżej jest przestarzała i nieaktualna. Przeglądasz wersję strony, która została już zmieniona. Istnieje nowsza wersja tej treści.
Przejdź do aktalnej wersji strony
Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
Stan przyjmowanych spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania |
Sprawy wpływające do Ośrodku Pomocy Społecznej w Złotym Stoku są przyjmowane i rozpatrywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity: Dz.U. z 2023r. poz.775 oraz przepisami szczególnymi regulującymi sposób załatwiania określonego rodzaju spraw. Każdy nowy dokument, złożony w OPS podlega, zgodnie z obowiązującą Instrukcją kancelaryjną rejestracji w Dzienniku Korespondencji Przychodzącej i zostaje opatrzone datą wpływu do Ośrodka oraz numerem z dziennika. Termin załatwienia sprawy biegnie od dnia złożenia (wpływu) podania (wniosku) do OPS. Sprawy są załatwiane bez zbędnej zwłoki w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza organ. W przypadku, gdy do rozstrzygnięcia sprawy potrzebne jest przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, sprawa powinna być rozpatrzona nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawa szczególnie skomplikowana nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (termin ten ulegnie automatycznie przesunięciu z przyczyn niezależnych od OPS, w przypadku np. braku dokumentów, które strona ma obowiązek dostarczyć do OPS; opóźnień innych organów). Zaświadczenia są wydawane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie OPS zawiadamia strony z podaniem przyczyny zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy. Na nie załatwienie sprawy w terminie określonym, stronie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu składane za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotym Stoku.
O stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania można się dowiedzieć bezpośrednio w odpowiednim dziale Ośrodka Pomocy Społecznej w Złotym Stoku w zakresie zadań której znajduje się przedmiot sprawy zainteresowanego. Informacje oraz nr telefonów, adresów e-mail podane są w zakładce "ORGANY I OSOBY SPRAWUJĄCE FUNKCJE I KOMPETENCJE - Kadra" |